Skolik Ágnes: A csodatermő fa

2017.10.09 16:34

2017.10.04-én a kanizsai könyvtárban mutatta be mesekönyveit a zalai származású Skolik Ágnes. Engem ért a megtiszteltetés, hogy levezényelhettem a könyvbemutatót. A mostani könyvajánlómban bemutatott könyvről is beszélgettünk a szerzővel.

Elöljáróban, hadd írjam le a mesékkel kapcsolatos meglátásaimat. Az írásnak talán az egyik legnhezebb ágának tartom. Már ha persze valaki jó meséket szeretne írni. Egy jó mese, nagyon sokat tud tenni a gyerekeink fejlődésében. Talán ezt nem kell túlságosan ecsetelnem, hogy a fantázia, a gondolkodás fejlődésére milyen jótékony hatással vannak a mesék. A mese, meseírás is egyfajta vállalkozássá vált napjainkban. Futószalagon jönnek az újabbnál újabb mesék. A minőség pedig sokszor nem üti meg az elvárt szintet.

A csodatermő fában rövid kis meséket találunk. Amelyekkel akarva akaratlanul valami szépet, valami fontosat árulnak el a gyerekeknek és sokszor nekünk felnőtteknek is. Az egyik kedvenc mesém a könyvből a "Színes ceruzák". A történet lényege, hogy az összes ceruza magáról gondolja, hogy ő a legszebb és ő a legfontosabb a világon. Mígnem egy napon rá nem döbbennek, hogy együtt új és csodálatos dolgokat tudnak létrehozni. Ezek a történetek nekünk felénőttek számára is elgondolkodtató. Miközben Skolik Ágnes meséit olvastam, eszembe jutott a gyerekkorom. Milyen jó is volt mesét olvasni, esti mesét hallgatni édesanyám tolmácsolásában. Amikor én voltam a hős, együtt izgultam a lovaggal, megmentettem a hercegnőt. Hittem a jó legyőzhetetlen erejében, az igazságban, a becsületben. Aztán felnőttem, bekerültem a hétköznapi taposómalomba, jöttek a csalódások és a mesék megkoptak, valahol mélyre kerültek a lelkemben. De nem kell így lennie. Olvassunk felnőttként igényes meséket. Egyrészt a lelkünknek is nagyon jót tesz, sok régi szép emléket a felszínre tud csalogatni, és ami még fontosabb újra megtaníthat minket arra, hogy gyerekszemmel a csodák világával is lássuk a világot. Ha pedig a gyerekeinknek szeretnénk átadni az olvasás és a mese örömét, akkor ez a könyv remek választás hozzá.

Az írónő rengeteg természeti képpel is dolgozik, sok meséje a természetben játszódik ez külön öröm volt számomra. Ha az olvasó figyelmesen olvas arra is rájön, hogy a szerző ízig-vérig benne van ezekben a mesékben.

Egyben biztos lehet az olvasó, hogy igényes mesekönyvet tart a kezében! Azt kívánom Önöknek és a gyerekeiknek is teremjen csodákat a csodatermő fa!

Jó olvasást!