Németh Kornél: Vidéki térségek innovációs kihívásai. Megújuló energia alternatívák

2017.12.29 20:47

Ahogy, ma az interneten böngésztem, érdekes írásra bukkantam. Ma az amerikai elnök  Donald Trump egy twitter üzenetben arról írt, hogy milyen hideg is lesz szilveszterkor, tehát  ebből is látszik, hogy a globális felmelegedés egy hatalmas kitaláció és erre költünk dollármilliókat. Miután elolvastam, azután elolvastam mégegyszer, lehet, hogy félreértettem valamit. De nem. Utána megnéztem, hogy hiteles-e a forrás, sajnos az is 100 %-ig megfelelt a valóságnak. Először dühöt, majd elkeseredést éreztem, kinéztem december végén az ablakomon, ahol azt láttam, hogy a barackfám rügyezni akar, biztosan az összes hideg Amerikában összpontosul nekünk meg nem maradt semmi. Hát itt tartunk jelenleg napjainkban. Ezért is nagyon fontos, hogy a következő remek könyvet a figyelmetekbe ajánljam.

Németh Kornél immár 18 éve foglalkozik a megújuló energiákkal és azoknak a hasznosítási lehetőségeivel. Jelen munkájában a kutatásait, eredményeit, tapasztalatait kívánta összefoglalni. Bevallom őszintén még olvasás előtt arra gondoltam, te jó ég mit fogok én ebből megérteni, még sohasem foglalkoztam komolyabban ezzel a témakörrel. De a szerző mindenre gondolt. Minden egyes fejezet elején, ahol indokoltnak találta, megmagyarázta a legfontosabb fogalmakat. Legelső nagy fejezetében a geotermikus energiával foglalkozott. Korábban azt sem tudtam, hogy eszik-e v agy isszák, de a könyv segítségével megértettem, hogy például Magyarország milyen remek geotermikus adottságokkal rendelkezik, csak az igazi áttörés várat magára.Utána sorra veszi a napenergia, a szélenergia, a bioenergia, a vízenergia lehetőségeit. Utána a társadalmi innováció és rendszer innovációt veszi górcső alá. A könyv végig nagyon tárgyilagos, a szerző nem ítélkezik, nem kommentálja a jelenleg zajló eseményeket. Csak arra koncentrál, hogy közérthetően bemutassa, hogy micsoda remek lehetőségek rejlenek a megújuló energiák hasznosításában, amellett, hogy az alkalmazások veszélyére is felhívja a figyelmet. De az egyik legfontosabb gondolat amellett, hogy megújuló, környezetbarát energiákról beszélünk, hogy helyben felhasználhatóak. Ez egy olyan lehetőség, amelyre érdemes lenne jobban odafigyelni magasabb szinten is. Legyünk zöld tudatosak, legyünk zöld menedzserek.

Míg a szerző egy komoly szakkönyvhöz illően végig tárgyilagos maradt, én megosztanám veletek a személyes benyomásaimat. Ahogy olvastam az újabb és újabb megújuló energiákról, miközben azt olvasom, hogy Amerikában a Google segítségével még azt is megnézhetem, hogy a házamra hova és mennyi napklollektort kéne tennem, addig kicsiny hazámban mintha folyamatosan egy helyben topognánk. Folyamatosan azt hangsúlyozzuk, hogy mennyire fontos a tudatos energiafelhasználás, mennyire fontosak a megújuló energiák, igazi nagy sikerek, nagy előrelépések nem történnek. Folyamatosa energiafüggőségben élünk miközben a lehetőségek tárháza a lábunk előtt hever. Pedig a jövő ez és nekünk is erre az útra kell lépnünk.

A szerző is rávilágít, hogy az egyik első és legfontosabb feladat, hogy az emberekkel megismertessük ezeket a lehetőségeket, megtanítsuk őket, hogy ha élhető világot szeretnénk teremteni hosszú távon, akkor ez a járható út. Egy komoly szakkönyvet vesz kezébe az olvasó, de laikusoknak is teljesen közérthető érdekes olvasmány. Én csak mindenkinek ajánlani tudom! Fontos hiánypotló munka!

Jó olvasást!