Gary Chapman: Egymásra hangolva. Öt szeretetnyelv a házasságban (férfikiadás)

2016.08.03 14:12

A jelen könyvajánló előtt engedjétek meg, nekem, hogy egy rövid, kedves élményemet megosszam veletek. Bevallom őszintén nem túlságosan sokat foglalkozok/foglalkoztam pszichológiával és a lélekkel kapcsolatos tudományokkal, de ebben a könyvajánlómban pedig egy ilyen jellegű könyvről lesz szó. De jöjjön a történet! Egyik nap ügybuzgón dolgoztam az asztalomnál, amikor egy visszajáró kedves idős bácsi jött az asztalomhoz, mert egy nagyon fontos dolgot szeretne velem megosztani (a bácsi egy liszói fafaragómester). "Dániel, ez a könyv megváltoztatta az életemet! Két délután alatt kiolvastam és rengeteg mindent másképp látok azóta. Ki gondolta, hogy ennyi áv házasság után tudnak nekem újat mondani!" - Kérdeztem: "Milyen könyvről van szó?" És megkerestük a polcon Gary Chapman: Egymásra hangolva. Az öt szeretetnyelv a házasságban című könyvét. "Dániel olvassa el mindenképp! Meg fog változni az élete!" - "Köszönöm." Először nagyon érdekesnek és picit viccesnek éreztem a helyzetet. Egyrészt nagyon tetszett, hogy egy 50-60-as éveiben járó férfi milyen lelkes lett attól, hogy olvasott egy könyvet, a jó házasságról és a szeretetről. Gondoltam minek olvasnám el, hiszen két hónapja vagyok házas, minden jó, minden tökéletes, egyszerűen nincs rá szükségem. De a kíváncsiságom győzött, és milyen jól tette!

Ha röviden jellemeznem kellene a könyvet, a házasságról, annak problémáiról és megoldási javaslatairól szól ez a könyv. Miért múlik el a szerelem? Mikor váltja fel a szeretet és főleg hogyan? Ezekre és hasonló kérdésekre ad választ Gary Chapman a könyvében. A szerző, úgy gondolja, hogy öt fő kifejezési módja van a szeretetnek: minőségi idő; elismerő szavak; szívességek; ajándékozás; testi érintés. Főbb vonalakban van egy ami a legjobban jellemez minket és párunkat és sokszor nem ugyanaz a fontos mindkettőnknek. Minden szeretetnyelvről külön nagy fejezetben foglalkozik a szerző. Leírja az adott nyelv főbb tulajdonságait és praxisa alatt szerzett példák alapján mutatja be nekünk. Minden fejezet végén néhány tanácsot is ad arra, hogy miképpen tudjuk a szeretetünket kifejezni az adott nyelven. Véleményem szerint nagyon hasznos kis ötlettár, a segítségével igazán kreatívak tudunk lenni a házas életben. Nyilván általában hosszabb idő után áll be válság egy házasságban, de van amikor kevés idő is elég hozzá. Ez a könyv megtanít bennünket, hogyan kell szeretni a párunkat. Úgy gondolom Chapmannek igaza van abban, hogy nem biztos, hogy mindig az a jó, hogy azt mondjuk "már nem szeretem", "nem tudok vele együtt élni", mert egyáltalán meg sem próbálja a házasságát megmenteni vagy jobbá tenni.

A könyvet ajánlom azoknak, akik úgy érzik válságban van a házasságuk, nem érzik, hogy boldog a házasságuk. És ajánlom azoknak, akik a házasság vagy akár egy párkapcsolat elején vannak. Rengeteg érdekes dolgot megtudhatnak a szerelemről és a szeretetről. A címben megjelöltem, hogy Férfikiadás, ez sem véletlen, hiszen ezt a kötete, amit olvastam, direkt nekünk férfiolvasóknak állította össze. A szerző, remekül ír, ne ijedjünk meg, hogy szakkönyvként találunk rá, pár óra alatt kipörgetjük. A nyelve közérthető, és a sztorik átlendítenek egyik fejezetről a másikra. Párok, férfiak hajrá! Ismerjétek meg jobban és nagyon szeressétek egymást!

Jó olvasást!