Fredrik Backman: Amit a fiamnak tudnia kell a világról

2019.10.01 13:50

Fredrik Backman az a kortárs szerző, aki egy rövid történet segítségével a szívünket ki tudja facsarni, de arra is képes, hogy komoly dolgokat viccesen tárjon elénk.

Mi férfiak szeretünk úgy gondolkodni a férfiasságunkról és az apai szerepünkről, hogy mi vagyunk a világ közepe. Lássuk be sokszor elég görcsösen állunk ehhez a témához. Backman mostani könyvében kedvesen, viccesen vágja az arcunkba, hogy milyenek is vagyunk mi férfiak az apa szerepében. Intimnek is tekinthetjük a könyvet, hiszen olyan történeteket is megoszt velünk, amit nem biztos, hogy másoknak szívesen elmesélnénk. Bevallom őszintén a könyv olvasása közben többször nagy kő esett le a szívemről. Huhh, hát ő sem tökéletes apa, ő is ugyan annyit bénázik mint én. De hát ugyanolyan nagyra nőtt gyerek mint én. Ezek a felismerések fantasztikusak, és végtelenül megnyugtatóak voltak számomra!

Az egyik kedvenc jelenetem a könyvből egy bevásárlás története volt, ahol pelenkát venni küldték el, de nem találta azt amiért küldték és pánikba esett és gyorsan elviharzott. A nevetés befejezése után rájöttem, hogy nekem is volt hasonló sztorim. Természetesen akkor nem nevettem.

Backman könyve egy szeretreméltó könyv az apaság nehézségeiről, szépségeiről. A felnőtté válás göröngyös útjáról, a család fontosságáról. Miközben folyamatosan fogjuk a hasunkat a nevetéstől.

Backman bizonyítja, hogy egy komoly témáról is lehet könnyedén beszélni, emellett megtartva a téma komolyságát. Apának lenni tényleg nem egyszerű feladat, de totál megéri. Leírhatatlan élmény, hogy a saját gyerekedet kézben tarthatod és közben arra gondolsz, hogy pár év múlva, hogyan fogod megverni a FIFA-ban.

Gyorsan olvasható könnyed regény férfiaknak és nőknek egyaránt. Olvasása nyilvános helyen nem ajánlott, még hülyének nézik az embert.

Jó olvasást!