Bíró Szabolcs: Ragnarök

2014.11.14 15:53

Töredelmesen be kell vallanom, hogy miután elolvastam Bíró Szabolcs: Az utolsó vörös barát című könyvét, akkor egy kicsit a rabjává váltam. És már a könyv végén olvastam, hogy hamarosan olvasható a Ragnarök című regénye is. Így nem véletlen, hogy a bejegyzések sorában ismét egy Bíró Szabolcs munka kerül terítékre, de elöljáróban elárulok annyit, hogy senki nem fog csalódni.

Korábbi regényei a lovagkorba kalandoztak minket, de most témát váltott (és milyen jól!) és egy ízig-vérig északi viking történetbe csöppenünk bele. Mostani munkája nem elsősorban regény, saját meghatározása szerint egy történelmi fantasy. Annyiban igaz, hogy legendák keverednek a műben és a főgonosz is egy sárkány, aki hőseink faluját elpusztítja.

A megmaradt harcosok útra kelnek, hogy legyőzzék és bosszút álljanak a sárkányon. Rengeteg megprobáltatáson kell majd átesniük. Közben megismerhetjük a barbár északi emberek viselkedését, jellemét, szokásaikat. Útjuk, hosszú és kimerítő, de ráadásul még üldözik is őket, ezzel is tovább nehezítve a helyzetüket. Későbbiekben azt is megtudhatjuk, hogy Artúr király legendája hogyan keresztezi hőseink útját. Végül sikerül bosszút állni? Megtalálják a sárkányt? Természetesen ezeket a kérdéseket nem válaszolhatom meg, de lesz pár csavar a regényben azt megígérhetem. A mű jól megírt, a nyelvezete könnyen érthető, a cselekmény fordulatokban gazdag (sokszor nem azt kaptam, amit előre gondoltam!). Számomra a fantasy és a kalandregény keverékének tűnik a mű, de a legfontosabb, hogy szórakoztató és remek kikapcsolódást biztosít. Sok mindent megismerhetünk magáról a viking kultúráról és istenekről is hiszen a műben sokszor szóba kerülnek. A szerző a rá jellemző alapossággal meg is magyarázza az idegen neveket fogalmakat is.

Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szeretne egy kicsit kikapcsolni, ellazulni és van kedve részt venni egy jó kis északi kalandban!