Agatha Christie: Az ABC-gyilkosságok

2016.09.25 16:16

Ezt a könyvajánlómat egy kis sztorizgatással kell hogy kezdjem.  A nyár utolsó napjaiban a nyaralásomon szörnyű dolog történt velem, elfogyott a könyvem amit olvastam és nem volt nálam vésztartalék. Egy kicsit pánikba estem, de a feleségem a segítségemre sietett és lekapott egy régi könyvet a polcról. Megkérdeztem: Mi ez? - Mondta: Ez biztosan tetszeni fog, egy kis Agatha Christie. Ha nem is olvasott mindenki Agatha Christiet (ahogy korábban én sem), de azért mindenki tudja kiről is van szó. A krimi nagyasszonyáról. Ezért is húztam egy kicsit a számat amikor kézbe vettem a könyvet, nem vagyok valami nagy krimi rajongó, eddig csupán Stieg Larsson: Millenium triológiáját olvastam, de azt se lehet teljesen kriminek tekinteni. De hát nem volt mit olvasni úgyhogy adtam neki egy esélyt. Lássuk mi lett belőle!

A könyv főszereplője, nem más mint a méltán híres Hercule Poirot és barátja Arthur Hastings. A történet szerint már Poirot nem igazán aktív, inkább a nyugdíjas évek felé kacsingat, mintsem a bűnesetek megoldása felé. De jön egy nagyon érdekes eset, amely személy szerint Poirot hívja ki "párbajra". Poirot eszét és tudását akarja tesztelni a tettes, és ráadásul egy sorozatgyilkosról van szó, aki az ABC betűinek sorrendjében szedi áldozatait. De mi a célja a gyilkosnak? Vajon sikerül megállítania vagy csúfos kudarcot vall a híres mesterdetektív?

És akkor a személyes benyomásom a könyvről egy szóban: fantasztikus. Igazából aznap kiolvastam az egész könyvet, mert tudni akartam mi lesz a történet vége. Sőt talán még a krimit vagy hasonló bűnügyi regényeket is sikerült a könyv által megszeretnem. A TV-ben rengetegszer felbukkan a kultikus sorozat, én is láttam belőle párat. Bevallom őszintén nekem nem nagyon jöttek be, lassúnak és vontatottnak tűntek. Na de a könyv! Le a kalappal!

Legjobb tudásom szerint néhány iskolában próbálkoznak vele, hogy Agatha Christienek ezt a regényét adják fel, mint kötelező olvasmány. Remek döntésnek tartom, ha valaki ez a regény után se szereti meg az olvasást, akkor félő, hogy menthetetlen vagy más úton kell elindulnia.

Egy valamit tudok tanácsolni: minél előbb neki állni elolvasni a regényt! Az idő és vele együtt az ABC betű is rohamosan fogynak...

Jó olvasást!